Informacja w sprawie zajęć poniedziałkowych (30.10) i piątkowych (3.11)

Uprzejmie proszę o (i) rozwiązanie kazusu dot. instytucji UE – dostępny w zakładce Materiały dla studentów (ii) zapoznanie się z projektem dyrektywy w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów zawieranych przez internet lub w inny sposób na odległość, ale jedynie w zakresie części II tj. pomocniczość i proporcjonalność (https://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/1/2015/PL/1-2015-635-PL-F1-1.PDF) (iii) zidentyfikowanie procedury żółtej i pomarańczowej kartki na gruncie Protokołu nr 2 w sprawie stosowania zasad pomocniczości i proporcjonalności (dołączonego do Traktatów), (iv) przeczytanie wyroku w sprawie C-137/09 Josemans (proszę skoncentrować się na tym, czy zakazanie nierezydentom wstępu do coffeshopów stanowi właściwy i proporcjonalny środek dla celów ograniczenia turystyki narkotykowej i związanych z nią uciążliwości). Na potrzeby najbliższych zajęć, proszę również poczytać coś na temat BREXIT  – niech to będzie dla Państwa inspiracją: https://twitter.com/theEUpost/status/752829304883515392 🙂